Reklamační řád
Reklamační řád
V případě, že budete mít důvod k reklamaci, neváhejte se na nás obrátit. Budeme se snažit vyřídit reklamaci k vaší plné spokojenosti. Postup reklamace bude probíhat podle platného právního řádu ČR a v souladu s Reklamačním řádem prodávajícího. Kupujícímu se doporučuje prohlédnout si zboží okamžitě po jeho převzetí, aby bylo možné zjistit případné vady nebo poškození.
Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží. Převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s níže uvedeným Reklamačním řádem.
Jako doklad o záruce vystavuje JIA RONG s.r.o. ke každému zakoupenému zboží účetní doklad – fakturu se všemi náležitostmi účetního dokladu a dalšími potřebnými údaji pro uplatnění záruky (název zboží, datum, cena, množství, číslo objednávky).
V souladu s § 53 Občanského zák. č. 40/1964 Sb. má kupující právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu do 14 dní od převzetí. Vzhledem k charakteru zboží nabízeného na e-shopu se tato možnost týká káv nebo čajů pouze v případě, že bude balení vráceno prodávajícímu nepoškozené, tedy je zaručeno, že obsah balení nemohl přijít do styku se vzduchem.
Vrácení zboží
Ze zákona máte možnost zboží vrátit do 14 dní od jeho zakoupení bez udání důvodů. Zboží musí být v originálním obalu a nepoškozené.
Záruční doba
Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím. Zákonná záruční doba je 24 měsíců. Vzhledem k povaze nabízeného zboží na e-shopu se tato lhůta vztahuje na veškeré zboží s výjimkou pražených káv nebo čajů, jejichž doba trvanlivosti je vždy vyznačena na obalu.
Jak postupovat při reklamaci
Jestliže se vyskytne důvod k reklamaci, informujte nás o tom emailem (reklamace@situshop.cz) nebo telefonicky (+420 608 121 001).
Přesvědčte se, že zboží je stále v zákonné záruční době, tj. neuplynula lhůta 24 měsíců od převzetí zboží, a v případě pražených káv nebo čajů, jejichž doba trvanlivosti vyznačená na obalu ještě neuplynula.
Reklamované zboží nám buď můžete vrátit poštou na adresu:
SĪTÚ Coffee & Tea, Kozácká 1, Praha 10, 10100.
Upozornění – zásilku nezasílejte dobírkou. Zboží zaslané na dobírku nebude převzato.
Přiložte k reklamovanému zboží dopis s vašimi kontaktními údaji, popisem vady, která je příčinou reklamace, a kopii nákupního dokladu.
Aby mohla být reklamace uznána jako platná, musí být splněny následující podmínky:
- Zboží je vráceno kompletní, v původním stavu.
- Zboží není záměrně poškozeno.
Záruka se nevztahuje na vady vzniklé:
- běžným používáním výrobku,
- nesprávným používáním výrobku,
- nesprávným skladováním,
- vlivem přírodních živlů či vyšší moci.
Reklamace poškozeného balíku
Zásilku při převzetí zkontrolujte. Pokud je poškozená, zásilku nepřebírejte.
Zásilku s poškozeným obalem můžete od řidiče převzít, musíte však informaci o poškození uvést do skeneru řidiče (převzetí s výhradou).
Pokud jste převzali zásilku, jejíž obsah je poškozen a obal při převzetí nejevil známky poškození, je nutné reklamaci nahlásit na email reklamace@situshop.cz do 4 kalendářních dnů od doručení zásilky. Budete potřebovat fotografie zásilky, obsahu, výplně a obalu včetně všech etiket, které na zásilce jsou, a přiložte prodejní fakturu.
Lhůta na vyřízení reklamace
Prodávající má dle Zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Pokud by prodávající tuto lhůtu nestihl, má kupující stejná práva jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Rozpor s kupní smlouvou
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen „rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
V případě rozporu s kupní smlouvou postupujte stejně jako v případě reklamace.
Jak budeme postupovat
Reklamované zboží posoudíme a bezodkladně vás informujeme o dalším postupu prostřednictvím vámi zadané emailové adresy nebo telefonního čísla.
Podle povahy vady zajistíme opravu zboží nebo, pokud to nebude možné, provedeme výměnu za nové.
Pokud nebudete mít zájem o výměnu nebo opravu, nabídneme vám vrácení ceny reklamovaného zboží ve formě bankovního převodu na váš účet.
Upozorňujeme, že náklady na poštovné nejsou zahrnuty do reklamace a jejich úhrada se nevrací.
V případě, že bude schváleno vrácení částky za reklamované zboží, zašleme vám dobropis k podpisu, který slouží jako doklad o souhlasu s vyrovnáním. Po obdržení podepsaného dobropisu vám částku za vrácené zboží převedeme na váš bankovní účet uvedený v dobropisu.